Poprzedni temat «» Następny temat
Staż w służbie bhp
Autor Wiadomość
Andrzej J.S 
Spec. BHP - emeryt

Pomógł: 69 razy
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 5651
Wysłany: 2019-05-14, 09:34   

mehow napisał/a:
Jaka jest minimalna ilość pracowników w firmie aby można było utworzyć służbę BHP? Dwa czy w tej służbie może być tylko 1 osoba? Trzy, to jaki od strony technicznej wyglada prowadzenie takiej służby w mniejszej firmie?

Zajrzyj do Kodeksu pracy Art. 237.11. - tam znajdziesz odpowiedź.
 
     
ewania 


Pomogła: 29 razy
Dołączyła: 15 Lut 2007
Posty: 3650
Skąd: Leszno
Wysłany: 2019-05-14, 23:40   

mehow napisał/a:
Jaka jest minimalna ilość pracowników w firmie aby można było utworzyć służbę BHP?
Nie "ilość" tylko liczba. Aby MOŻNA było - nie ma określonego minimum. Jeśli pracodawcę stać - niech tworzy nawet przy 5. Taki niemądry przepis, trudno.
mehow napisał/a:
czy w tej służbie może być tylko 1 osoba?
Masz przecież w odpowiedziach wyżej napisane. Kiedy może byc jedna a kiedy musi być więcej niż jedna.
mehow napisał/a:
jaki od strony technicznej wyglada prowadzenie takiej służby w mniejszej firmie?
Tak samo jak w "większej" firmie. W oparciu o wszystkie zadania służby bhp, wymienione w stosownym rozporzadzeniu oraz przepisy kp i inne przepisy wykonawcze do kp. Tyle, że roboty w tych wszystkich zakresach jest oczywiście mniej ;-)
_________________
Przykazania boskie (owe 10) są tylko dlatego tak jasne, przejrzyste i zrozumiałe, że powstały bez pomocy doradców i ekspertów...
  
 
     
mehow

Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 15
Wysłany: 2019-05-16, 10:03   

No tak, tylko np w firmie którą ma 15 pracowników może jeden z nich pełnić zadania bhpowca, a jeżeli zostanie utworzona w tej samej firmie służba to ta osoba wtedy musi być zatrudniona na pełen etat jako pracownik służby bhp? I tu nie do końca rozumiem nawet wg przepisów jaka różnica w prowadzeniu dokumentacji będzie pomiędzy ta a ta opcja?
 
     
Andrzej J.S 
Spec. BHP - emeryt

Pomógł: 69 razy
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 5651
Wysłany: 2019-05-16, 10:15   

Jeżeli tworzona jest służba bhp to nie musi być to od razu pełen etat.
Pełen etat wymagany jest dopiero przy 600 zatrudnionych.
Natomiast różnicy w prowadzeniu dokumentacji ilość pracowników nie odgrywa roli i wynika to z Kodeksu pracy oraz rozporządzenia w sprawie służby bhp.
  
 
     
ewania 


Pomogła: 29 razy
Dołączyła: 15 Lut 2007
Posty: 3650
Skąd: Leszno
Wysłany: 2019-05-16, 14:08   

Cytat:
jaka różnica w prowadzeniu dokumentacji będzie pomiędzy ta a ta opcja?

Jak pisałam - żadna.
Co potwierdził Ci też kolega
Andrzej J.S napisał/a:
Natomiast różnicy w prowadzeniu dokumentacji liczba pracowników nie odgrywa roli
_________________
Przykazania boskie (owe 10) są tylko dlatego tak jasne, przejrzyste i zrozumiałe, że powstały bez pomocy doradców i ekspertów...
 
     
mehow

Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 15
Wysłany: 2019-05-17, 12:42   

dzięki za odpowiedzi;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe

2018 © Wiedza i Praktyka
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 10