Poprzedni temat «» Następny temat
stanowiska administracyjno-biurowe bez szkoleń bhp
Autor Wiadomość
justus25 

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-27, 21:57   stanowiska administracyjno-biurowe bez szkoleń bhp

Witam,
nie wiem czy słyszeliście, ale nasi ustawodawcy wprowadzają zmianę od 2019 r. w zakresie przepisów prawa pracy, tym razem dot. szkoleń BHP i służby BHP.

1. Szkolenie okresowe pracowników zatrudnionych na stanowiskach adm-biurowych nie będzie wymagane w przypadku, gdy rodzaj przeważającej działalności pracodawcy w rozumieniu przepisów o statystyce publicznej znajduje się w grupie działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych

2. Zwiększenie możliwości pełnienia zadań służby BHP przez pracodawcę zatrudniającego do 50 pracowników i zakwalifikowanego do nie wyższej kategorii ryzyka niż trzecia w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z obecnego limitu 20 pracowników

co o tym myślicie, zapraszam do dyskusji
 
     
ewania 


Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 15 Lut 2007
Posty: 3494
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-29, 20:59   

Zależy od punktu widzenia. Mam dwa:
1. "Po logicznym podejściu" - wydaje mi się to słuszną zmianą.
2. "Po moim własnym, biznesowym podejściu" - a niech to....! :evil: ;-)

I to by było chyba na tyle mojego głosu w dyskusji :-D
_________________
Przykazania boskie (owe 10) są tylko dlatego tak jasne, przejrzyste i zrozumiałe, że powstały bez pomocy doradców i ekspertów...
  
 
     
justus25 

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-11-29, 21:39   

Cytat:
1. "Po logicznym podejściu" - wydaje mi się to słuszną zmianą.


Jaka jest różnica pomiędzy panią kadrową w urzędzie miasta a panią kadrową w firmie produkcyjnej gdzie kadry są w innym mieście niż produkcja, gdzie tutaj logika ?

Jak brać pod uwagę firmy w której liczba osób w administracji jest równa stanowiskom robotniczym, biorąc pod uwagę np zmiany w zatrudnieniu i większą ilość raz z jednej raz z drugiej strony... szkolić czy nie szkolić...?
przecież to bzdura
  
 
     
ewania 


Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 15 Lut 2007
Posty: 3494
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-29, 22:15   

justus25 - mnie chodziło o to, że sluszne jest odejscie od szkolen okresowych dla AB. Nie odnoszę się do faktu, że powiązali to z PKD i grupą dzialalnosci/kateg. ryzyka ustalonej dla CAŁEJ firmy.
Bo tutaj masz rację - nie ma logicznego uzasadnienia dla wybiórczego traktowania pracowników AB, zwłaszcza w takiej sytuacji
justus25 napisał/a:
gdzie kadry są w innym mieście niż produkcja
_________________
Przykazania boskie (owe 10) są tylko dlatego tak jasne, przejrzyste i zrozumiałe, że powstały bez pomocy doradców i ekspertów...
 
     
justus25 

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-06, 10:02   

Cytat:
justus25 - mnie chodziło o to, że słuszne jest odejscie od szkolen okresowych dla AB.


Z doświadczenia mogę powiedzieć szkoląc osoby zatrudnione na stanowiskach AB że dużo osób ma lub miało braki dotyczące (również z uwagi na częstotliwość szkoleń co 6 lat) :
a) zasad udzielania I pomocy
b) postępowania na wypadek pożaru w tym zasady używania podręcznego sprzętu ppoż
c) co to jest WPP, wypadek w drodze, do kiedy można zgłaszać
d) ergonomiczne stanowisko do pracy z komputerem
e) wiele wiele innych istotnych spraw związanych z ich bezpieczeństwem

dlatego ja tej słuszności nie widzę, dla mnie to jest szukanie oszczędności przez rządzących ponieważ wszystkie instytucje publiczne pod to się łapią.
 
     
ewania 


Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 15 Lut 2007
Posty: 3494
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-09, 10:28   

justus25 napisał/a:
a) zasad udzielania I pomocy
A co stoi na przeszkodzie, żeby pracodawca takie -chocby b. krotkie - szkolenie dla swoich pracowników co jakiś czas przeprowadzal? Zapewniam, że bardziej ono im sie przyda niz parę obrazkow na ten temat w szkoleniach e-learningowych dla pracownikow a-b.
justus25 napisał/a:
postępowania na wypadek pożaru w tym zasady używania podręcznego sprzętu ppoż
j.w.
justus25 napisał/a:
co to jest WPP, wypadek w drodze, do kiedy można zgłaszać
d) ergonomiczne stanowisko do pracy z komputerem
e) wiele wiele innych istotnych spraw związanych z ich bezpieczeństwem

A to, to już śmiało może robić behapowiec, podczas codziennych kontaktów z pracownikami. I wiem, że prawdziwi behapowcy o tym z pracownikami rozmawiają. A nieprawdziwi - siedzą w swoich kanciapach (sorry: biurach) i nosa z nich nie wyściubią, no chyba, że trzeba, bo wypadek albo trzeba pokazac sie na jakiejs kontroli, z groźną miną inspektora.
Wiem, przejaskrawiam, bo wiekszosc z nas to ci, ktorzy lubią swoją pracę i rozmawiaja z pracownikami. Ale - chcę zaznaczyc przez to, ze nie potrzeba "nasiadowek" szkoleniowych czy innego e-learningu ani "samoksztalcenia" (brrr...), żeby pracownicy adm.-biurowi mieli swoją wiedzę behapowsko na bieżąco odswiezaną. Bezposrednio, w/na swoich miejscach pracy.
Wsparcie ze strony behapowca (chocby w tych, wymienionych przez Ciebie punktach) jest wazniejsze niz kontrola.
_________________
Przykazania boskie (owe 10) są tylko dlatego tak jasne, przejrzyste i zrozumiałe, że powstały bez pomocy doradców i ekspertów...
 
     
justus25 

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-11, 08:38   

Cytat:
A co stoi na przeszkodzie, żeby pracodawca takie -chocby b. krotkie - szkolenie dla swoich pracowników co jakiś czas przeprowadzal?

niestety tak to jest w większości firm, że jak nie ma obowiązku to po prostu nie robię.
Oczywiście jest mała szansa na szkolenia z I pomocy.

Cytat:
A to, to już śmiało może robić behapowiec, podczas codziennych kontaktów z pracownikami.


weź pod uwagę, że duża część firm to małe i średnie przedsiębiorstwa gdzie służba bhp nie jest obowiązkowa, jeżeli już jest to zatrudniona na 1/8 etatu gdzie pracownicy nawet nie wiedzą jak wygląda behapowiec (nie siedzi w kanciapie ;-) tylko po prostu nie ma czasu, aby porozmawiać z pracownikami)
Nie bierzmy za pewnik szkoleń dla pracowników AB tylko w formie samokształcenia bo zazwyczaj prowadzę takie szkolenia w innej formie a pracownicy wychodzą z nich zadowoleni i wydaje mi się z wartością dodaną.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe

2018 © Wiedza i Praktyka
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10